Pasal semua.....

Posted in: - 0 Comment
Semua yang ada akan kembali,
Walaupun manusia saling suka dan benci,
tapi kita tak patut benci seseorang walaupun dia dah buat macam itu,
kalau nak membenci tu janganlah teruk sangat sampai mengeluarkan perkataan mencarut,
lupakannya saja dan buat sahaja apa yang kita patut buat sekarang,
jaga diri,
tutup aurat dengan sempurna,
janganlah yg boleh nampak dalam [transparent],
kalau boleh jauhkan diri dari berdua-duaan,
caranya MUDAH,
bawa saja adik beradik,
lepas tu jumpa sajalah,
tak payah berjumpa berdua walaupun di depan orang ramai sebab banyak benda boleh terjadi walaupun orang itu baik,

Kita mudah terpengaruh dengan hawa nafsu dan godaan syaitan... betul ???
sekarang aku cuba nak masukkan cara hidup Islam dalam kehidupan aku,
sebab aku nak jadi orang yang berguna suatu hari nanti,
semua nak begitu, bukan ???

Kata nak berubah itu memang senang,
tapi kalau kita nak mengubah diri kita,
kita cuba menahan diri,
berjihad untuk berubah,
untuk diri, keluarga, masyarakat, agama, dan negara...

Sama juga macam yang lain,
perlukan latihan, kesabaran, ketenangan,
walaupun kita bosan,
tapi cubalah buat aktiviti yang tidak menambahkan dosa,
sebaliknya menambahkan pahala,
aku anggap kamu semua ni macam adik-beradik @ ahli keluarga...

Sayang Kamu...

Walaupun kamu tidak tahu perasaan dalaman aku,
aku sayang semuanya cuma aku tak suka buktikan sebab banyak lagi benda yang aku patut buat @ tanggungjawab yang perlu dilaksanakan...

Setiap manusia perlukan perubahan untuk kita terus maju ke hadapan,
saya sudahi blog ini dengan kata-kata semangat...

LIVE FAST, STUDY HARD

HELP, PRACTICE, CONFIDENT, DO....

DO YOUR BEST @ MY BEST, DO YOUR VERY BEST @ MY VERY BEST...


Itu sahaja yang saya dapat bantu....

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

0 Comment:

Post a Comment

Just leave what you want too.. It Doesn't Matter What You Think [The Rock].

Copyright © 2010 Nothing Interesting All rights reserved. Powered by Blogger .

Design by themetraffic. Blogger Template by Anshul | Funny Pictures.