5.19PM [GMT +8]

Posted in: - 12 Comment
iAmirul - Aku Tak Mampu..

Kehidupan boleh diaplikasi dalam sebuah puisi
Adakah ini benar ??

Ramai orang kata, hidup ini tidak boleh diterangkan melalui kata-kata
Bila aku fikirkan balik
Aku percaya
Memang dengan kata-kata tidak cukup untuk menerangkan siapa kita..
Ada kalanya perhatian juga mampu menerangkan kehidupan kita
Tetapi
Dibalik semua ini
Hanya aku sahaja yang mengetahui siapa diri aku yang sebenar

Ada orang juga suka berkata pasal orang
kerana mungkin diri ni sudah sempurna
Orang lain tidak mempunyai kelebihan yang ku ada
Sebab itu ini terjadi

Diri orang itu pun tidaklah sesempurna mana
Siap balas cerita yang penuh dengan kolaborasi sendiri
Ayat yang dipusing-pusing menjadi bahan utama
Faktor menarik perbualan manusia
Disertakan ayat-ayat cuitan
Yang menjadi bahan tawa, hiba, dan girang
Membuatkan hubungan lebih erat
Kadangkala juga boleh membuatkan orang menderita

Dan sebenarnya..
Kehidupan boleh diaplikasi dalam apa jua cara
Bukanlah hanya dengan puisi semata-mata.
Tidaklah sama semua persepsi manusia

Jadi
aku tidak tahu siapakah diri aku yang sebenar.

Aku hanya tahu,
aku hidup didunia ini
hanyalah untuk bersujud pada yang maha esa
Tidak ada lebih daripada itu

Aku tidak mampu menciptakan kebahagian yang hakiki
Aku tidak mampu membuatkan seseorang bahagia
Aku tidak mampu membahagiakan diri aku dengan nikmat dunia
Sesungguhnya.. aku tidak mampu dalam melakukan semua
Jika tiada tuhan disisi..

Ditulis sambil menonton video di blog Yunalis.. :)

12 Comment:

sya ar said...

wahh..ko ni makin hari makin puitis ouh!
:D

p/s:giran tu mende? hehe.

iAmirul™ said...

girang la
silap lagi
adoyai
:)

iAmirul™ said...

[thanks mate]

sya ar said...

welcome lah. :D

oranglidi said...

fulalala..

betul dah tu.

hidup ini mana bisa diterangkan dengan kata-kata. kalau mampu, hancur luluh gunung-ganang mendengar.

berat tu.

iAmirul™ said...

wah
ada ayat gak gitu
hehe :)

cik kotak said...

salam ziarah..

matlamat hidup di dunia utk menghambakan diri kepada Yang Maha Esa=)

iAmirul™ said...

:) betul tu.. terima kasih..

Amirah Rashid said...

hey. kamu di tagged :)
http://chelsealoverforever.blogspot.com/2010/01/tagged-by-mizara.html

sya ar said...

wah, ayat oranglidi! :D

iAmirul™ said...

haha.. ayat org lidi smart gak

sya ar said...

yes. :)
aku rasa puisi ini benar2 belaka.
nice lah ni.

Post a Comment

Just leave what you want too.. It Doesn't Matter What You Think [The Rock].

Copyright © 2010 Nothing Interesting All rights reserved. Powered by Blogger .

Design by themetraffic. Blogger Template by Anshul | Funny Pictures.